Brev:
Mad/Flaske
10. december 2014
Alder:
7 mdr.
Mad/Flaske
Hej igen Helen.
Får lige spørgsmål nr 2 :)
Nu er der mange der siger/påstår at 7 mdrs skal have bryst/flaske tidlig morgen igen inden middagsluren eftermiddag og aften og evt sen aften.
Der er Siff lidt en afviger.
Hun vil ikke ha mad om morgen. Hun vågner ofte omk kl 04-05 har tilbudt hende flaske, som hun bapper lidt på, men ikke rigtig lysten der driver hende der. nej hun vil lege.
Hendes mad/flaske rytme ser således ud:
07:00 vågner (vækkes) tilbydes grød, mos og vand(spiser måske 3-4 ske fulde.
08:00 afleveres i vuggestue.
08:30 giver de hende resteren af hendes morgen grød og tilbyder hende flaske(o jo så er dgens første) men hun nægter at tage den.
09-10 puttes hun sover ca 2 timer
11-12 middagsmad. Grønt mos med kød eller fisk, fingermad af bondebrød, frugter og kogte grøntsager. Spiser lidt men ikke mere end et pr tesker.
12-13 henter hende.
13 giver jeg hende flaske (240ml) som hun slupre i sig. lader hende lege efterfølgende.
14-15 puttes og sover 2 timer (spiser her endnu en flaske inden(240 ml)
ca 16-16:30 vågner og får frugtmos og finger mad som hun leger med.
kl 18 aftensmad.
kl 19:30-20 aften flaske (240 ml) spiser ikke op da hun falder i søvn.
23-00 får lille flaske ca 150-180 ml som hun tømmer og sover lidt til.
Syntes der er noget sent på dagen hun får sin første flaske, det er sikkert fordi hun lige skal vænne sig til at der er andre der skal give hende den. Men er da lidt bekymret over at hendes flasker skal presses ind på så korte intervaller. Hun er jo sulten ellers ville hun jo ikke drikke med. Har du evt bud på nogle ændringer så hun overgiver sig i vuggestuen, så hendes mave også kan følge med.
Med venlig hilsen
Siff's mor