Mad/Flaske

10. december 2014

Alder:
7 mdr.

Mad/Flaske

Hej igen Helen.

Får lige spørgsmål nr 2 :)

Nu er der mange der siger/påstår at 7 mdrs skal have bryst/flaske tidlig morgen igen inden middagsluren eftermiddag og aften og evt sen aften.

Der er Siff lidt en afviger.

Hun vil ikke ha mad om morgen. Hun vågner ofte omk kl 04-05 har tilbudt hende flaske, som hun bapper lidt på, men ikke rigtig lysten der driver hende der. nej hun vil lege.

Hendes mad/flaske rytme ser således ud:

07:00 vågner (vækkes) tilbydes grød, mos og vand(spiser måske 3-4 ske fulde.
08:00 afleveres i vuggestue.
08:30 giver de hende resteren af hendes morgen grød og tilbyder hende flaske(o jo så er dgens første) men hun nægter at tage den.
09-10 puttes hun sover ca 2 timer
11-12 middagsmad. Grønt mos med kød eller fisk, fingermad af bondebrød, frugter og kogte grøntsager. Spiser lidt men ikke mere end et ...

Annonce

... pr tesker.
12-13 henter hende.
13 giver jeg hende flaske (240ml) som hun slupre i sig. lader hende lege efterfølgende.
14-15 puttes og sover 2 timer (spiser her endnu en flaske inden(240 ml)
ca 16-16:30 vågner og får frugtmos og finger mad som hun leger med.
kl 18 aftensmad.
kl 19:30-20 aften flaske (240 ml) spiser ikke op da hun falder i søvn.
23-00 får lille flaske ca 150-180 ml som hun tømmer og sover lidt til.

Syntes der er noget sent på dagen hun får sin første flaske, det er sikkert fordi hun lige skal vænne sig til at der er andre der skal give hende den. Men er da lidt bekymret over at hendes flasker skal presses ind på så korte intervaller. Hun er jo sulten ellers ville hun jo ikke drikke med. Har du evt bud på nogle ændringer så hun overgiver sig i vuggestuen, så hendes mave også kan følge med.

Med venlig hilsen
Siff's mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.